UKK DC komiks 01-13

DC Komiks

No po prázdninovém flákání jsem se zase něco rozhodl napsat :)

Člověk by nevěřil, jak ten čas letí a jeho tak málo. Přemýšlel jsem, jestli vytvořit jednotlivé texty nebo nějakou sumarizaci toho nejzajímavějšího. U něčeho jsem se rozhodl pro sumarizaci. U jiného věnuji tématu více řádků. Nu a ostatní prostě hodím za hlavu, protože bych mohl jen psát :). Takže, kdyby někoho zajímalo nějaké téma blíže, nebojte se zeptat! :) Toliko k úvodu.

Tento rok nám nakladatelství Eaglemoss začalo vydávat konkureci pro Marvel komiksy. Ano, ano, letos se na naše pulty dostávají ultimátní komiksové komplety z DC universa. Paradoxní je ovšem to, že Ultimátní komiksový komplet z Marvel universa vydávaný nakladatelstvím Hatchette naopak po druhé sérii končí se svým vydáváním. V červenci tak čtenáři mohli dostat poslední číslo. Nejmocnější Hrdinové Marvelu však zatím pokračují. Nicméně Eaglemoss vydává o stošest a zatím máme za sebou 18 knih, které mají obdobný formát jako konkurenční Nejmocnější hrdinové Marvelu, tj. nový komiks a starý komiks (u Marvelu to mají naopak). Dovolím si pár slov – sumarizaci prvních 13 knih. Hold další nemám přečtené nebo mi teprve dorazí v pondělí balíkem :).

Ve velkém stylu přišla na trh první dvě čísla v podobě příběhu Batman – Ticho. Příběh, který u nás sice vyšel, ale spoustu čtenářů jej ještě nemělo. V příběhu Ticho se nám Batman utkává se spoustou provařených padouchů se kterými svede nejeden drsný souboj, ale celé mu to do sebe nezapadá. Proč se jeho nepřátelé chovají tak podivně? Zjišťuje, že tu existuje tajuplný muž v pozadí. Muž v obvazech, který se všemi padouchy manipuluje…

Na úvodní dvě čísla skvěle vybraný příběh z pera Jepha Loeba, navíc kresba Jima Leeho, jež je dle mého názoru duchovním tvůrcem novodobé podoby komiksu, mě rozhodně navnadil na další čísla.

Třetím číslem je Green Lantern – Tajmeství původu. Opět se jedná o komiks, který byl u nás vydán. Nicméně pro fanoušky je to možnost, opět zakoupit dobrý příběh o tom, jak se z testovacího pilota Hala Jordana stal Green Lantern. Ochránce země i vesmíru s všemocným prstenem síly! Jenže nejprve bude muset tuto sílu zvládnout, aby se mohl utkat s monstrem jež zná tajemství o proroctví Nejčernější noci! Pokud jste viděli trochu nepovedený film, pak asi budete tušit, co očekávat :)

U čtvrtého čísla se asi budu opakovat jako kolovrátek, ale Batman a Syn u nás také není na pultech poprvé. Avšak zase je to příležitost pro všechny, jej zakoupit za menší bakšiš, než stál dříve :) O příběhu bych napsal jedno. Nejlepší postavou je Thalia Al Ghul a vůbec mi přijde jako vůbec nejlepší ženská postava v komiksech o Batmanovi. V této knize nicméně po výrazné Thalii zůstává pouze výrazná kresba, ale příběh ani pořádně nezačne a už končí. Vyřešeno není vůbec nic, takže je to dosti slušná filler epizodka. Pro ty, kteří nemají oči pro Thalii (ti si mohou připočítat k hodnocení body navíc) či kompletní sbírku můžou směle vynechat :).

Přicházíme k pátému booku, jež nastupuje ve velkém. Máme tu první příběh o Supermanovi! Po pravdě nemám velmi idealizovaného Supermana v lásce. Můj názor se trochu změnil po příchodu filmu Muž z Oceli. A vylepšil v podobě komiksu alternativního Superman Rudá hvězda. Superman utajený počátek (mimochodem u nás taky vyšel :)), ukazuje Smallvillovského kluka, poté jeho příchod do Metropolis a části střípků z Muže z Oceli. Není to nejlepší příběh, ale na druhou stránku je uzavřený a poměrně zábavný.

Ve velkém nám přichází šestá a sedmá kniha (mám to psát? Už to jednou vyšlo :)) a když už nic z celého kompletu, tak tenhle příběh rozhodně stojí zato! Scénář má na starosti Jeph Loeb – ano, je to ten člověk, který má na svědomí povedené Ticho. Nicméně tentokráte se nespojil s Jimem Lee, ale s Timem Salem. A je to pecka! Vážně! Batman v Noirovém stylu se snaží chytit v temných Gothamských ulicích řádícího Svátečního vraha, který zabíjí své oběti pouze v čase národních svátků. V cestě mu ovšem stojí další nejlstivější nepřátelé neváhající si, v panujícím chaosu, také přihřát svou polívčičku. Je to temné. Studené. Hnusné. S mrazivým finále!

Ha! Osmička a hrdina, který je znám v současnosti seriálovým divákům. Green Arrow. Popravdě o něm vím jen to, že to je další nudící se pracháč s filantropistickými sklony :). Nicméně, když už člověk má předchozích sedm knih, tak přeci jednu nevynechá, ne? Příběh čtenáři ukazuje přerod playboye na novodobého Robina Hooda, po tom, co musí přežít zradu, je nutné se pomstít, a navíc bojovat proti pašerákům drog, kteří zotročili na ostrově lidi. Co člověka zaujalo na první pohled je netradiční kresba a právě přerod hlavního hrdiny.

Máme tu další dvoudíl! Superman nám bojuje Pro Zítřek v kresbě Jima Leeho, ze které Vám vypadnou bulvy nadšením. Příběh je sice průměrný, avšak pár zajímavých momentů se tu najde. Dokonce i lehký filozofický přesah v podobě Supermanových rozprav s knězem. Druhý díl oproti tomu prvnímu ovšem lehce kulhá, ale aspoň souboj s Wonder Women za to stojí :).

Jedenáctka a konečně přichází na řadu Justice League. První pocity velmi smíšené. Další pocity naprosto stejné. Příběh byl fakticky slušný, jenže kresba. Ach ta kresba! K příběhu se vůbec nehodila a působila na mne dojmem, že utekla z nějaké komické šarády. Na paranoidně sociopatický příběh se vážně nehodilo. Tomuto dílku bych se raději vyhnul, avšak do počtu a kvůli příběhu Vám doporučuji alespoň půjčit někde v knihovně. Hodnocení je velmi ošemetné, protože příběhově je to fakt dobrý.

Tak takhle blbou obálku neměl zatím žádný z komiksů. Dvanáctka totiž na svém přebalu má poměrně napulírováného metrosexuálního Supermana s dovětkem Poslední Syn Kryptonu. Vězte však, že tím posledním synem není Superman! Kresba je oproti přebalu poměrně příjemná i když zpočátku jsem si musel zvykat. Příběh má styl i spád, který by mohl být i zfilmován. Horší to bylo ovšem s vazbou, protože buďto jste si museli domýšlet nebo vazbu rozlomit…

Šťastná třináctka je ve znamení Nepřátel Státu. A kdože jsou ti nepřátelé? Superman a Batman! Scénář Jeph Loeb a opět na jedničku! Nejenže můžete shlédnout skvělou akční jízdu, ale nejvíce Vás odpálí vnitřní dialogy Supermana a Batmana, které spojují celý příběh. Velmi dobře vymyšlené, slušně nakreslené a všichni, kteří milují charakterové studie směle do toho!

Nu, a to je vše přátelé! Někdy příště projdeme asi dalších třináct kousků :)

4346736
1259