František Kotleta - Lovci

Kotleta - Lovci

Franta Kotletů je zpět a novější přírůstek se nese v duchu netradičním...

Sice již Lovce, jak se nazývá nejnovější dílko Františka Kotlety, mám od vydání, ale k jeho přečtení jsem se dostal až nyní. Františkovy erekce zřejmě ochabla, po Příliš dlouhé swingers party, a mezitím zřejmě shlédl i nějaké ty avengery. Nelenil a vyplodil superhrdinský příběh z ryze českých luhů, hájů a roku 2050. Multikulturní Praha nám nabobtnala desetinásobně a z několika čtvrtí se stali přímo dnešní ukázkové čtvrti Londýnské, avšak v Londýně nemusí rozdělovat Šíitskou čtvrť od Sunitské obrněncema...zatím. V tomto krásném městečku máme hlavního neohroženého hrdinu, jenž se nebojí žádného padoucha. Ovšem padouch roku 2050 není jen tak obyčejný. Moderní implantáty za horu peněz z kdejakého zloducha udělají superpadoucha. Nu a ani těch se hlavní hrdina nezalekne, obzvláště pokud jeden z nich má zálusk na banku. Jenže běžná akce se tak trochu...pos*ere.

Autor ke své inspiraci zřejmě použil již zmíněné Avengery nebo nějaký jiný komix, protože je v tom cítit ta klasická "jednoduchá" šablona příběhu. Nicméně upravil ji do své podoby. Pro některé konzumenty jeho knih jsem již na začátku naznačil, že se nám ze sexu trochu vypsal (ne však úplně), ale naopak přidal, díky kyborgizaci lidí, na násilí a krvi. Vtipné hlášky jsou již po několik knih také jeho standardem a nepřekračují vytyčenou linii - prostě je jich přiměřeně, některé povedené jiné méně, aby se z příběhu nestala pouhá parodie.

Ačkoliv se může zdát, že nám Kotleta změnil styl, není tomu tak. Opět se jedná o v celku klasický jednoduchý akční příběh v Kulhánkovském stylu s jasným tahem na branku a bez jakýchkoliv příběhových komplikací. Kniha má určitě potenciál na nějaký další díl, protože její svět tvoří z 99% pouze Praha, což autora trochu omezilo v rozsahu. Pokud tedy máte rádi akční příběhy či jste příznivci Kotlety, neváhejte a věřím, že si tuto jednohubku užijete.

4345399
2507
31702