Petr Štěpán - Nový věk Temnoty

Nový věk temnoty

Petr Štěpán vyslal do světa své myšlenky v nové knize...

I když nové, vyšla v roce 2013 a já ji, díky svému bratrovi, zaregistroval až nyní. Myslel jsem, že do víkendu česká pošta dodat nestihne, avšak nějaký démon temnoty zapříčinil, že kniha dorazila ještě před volnými dny. Nicméně jsem nejprve musel doklepnout první díl Kladiva na Čaroděje.

Nyní pln dojmů, z knihy, jež vyšla přízračně 11.září a zřejmě to bylo tak i zamýšleno, Vám přináším svoje hodnocení v následujícím textu. Petr Štěpán rozdělil své třetí dílo do dvou bloků. První je jeho esej o člověku, společnosti a kam vůbec kráčíme a druhý jsou jeho básně z posledních let. Vše je doplněné, jako v předchozí knize Zpovědnice, o fotografie Lenky Schreiberové.

Z eseje je cítit silná inspirace německými filozofy v čele s Nietzschem a Schopenhauerem. Sám autor se netají jejich oblibou. Velmi dobře rozpracovává témata o nichž nechtějí lidé slyšet nebo před nimi raději zavírají oči. V mnoha postřezích mi naprosto mluví z duše - hlavně pak o osidlování amerického kontinentu ve velké míře nežádoucími osobami v zemích svého původu, masivním vyvražďování původního obyvatelstva a v některých bych mu musel oponovat - jeho nelibost kosmického výzkumu. S postupujícím textem však začal rozpracovávat "Ilumináty" a já prostě tohle téma moc v lásce nemám, protože je to tenký konspirativní led. Můžeme se hádat, proč jsou na amerických dolarech jejich znaky, proč chtějí ovládnout svět apod., ale spíš si myslím a to i autor naznačil dříve, než došel k iluminátům, že chaos vývoje spíše způsobuje domnění, že jsme nějak někým řízeni. Je to jak s Bohem. Nepopírám, že existují nějaké zájmové skupiny, které by rády viděli nový světový řád, ale zaranžování celého divadla není ve velké míře v lidských silách. Vezměte si jen náhody a nebo selhání jednotlivců, které vedli k tragickým koncům nebo naopak např. k velkým bitevním vítězstvím a to prostě nelze dlouho dopředu připravit či předpovídat*. Síla chaosu právě tady ukazuje, že ačkoli si jakákoli organizace naplánuje ovládnutí světa, nedokáže ovlivnit dostatečný počet jedinců. Tím nepopírám, že v určitých měřítcích se s národy manipuluje, ať již za pomoci televize nebo různými formami propagandy, ale celosvětově to jde hodně těžko, protože každý národ uvažuje jinak a taková organizace by musela mít velký počet "domorodců" zapojených do konspirace. Spíše dochází k postupné "okupaci" na jedné straně Američany s jejich základnami a na dalších stranách Ruskem či Islámskými následovníky Chalífátu.

Sám autor protom vidí Technologii jako to největší zlo, prostředek ke sledování a manipulaci. Jenže jak sám napsal - člověk si myslí, že je důležitý, ale není - nu a právě v tom je zakopán ten pes. Člověk není důležitý na to, aby se na něj vynakládaly zdroje ke sledování jeho "podvratné" činnosti. Celkově se tak dá říci, že Vás sledují nakolik jste Vy paranoidní**. Když si vezmu, že na skládkách se válí neskartované dokumenty, kde lze přečíst v pohodě rodné číslo apod. tak i v elektronických komunikacích může být slabý článek v podobě lidského faktoru. Myslím však, že nezmiňuje stále rostoucí digitální demenci, s níž se odvijjí sekundární problémy viz. výše zmíněná "okupace"***.

Autorovi však musím sklonit poklonu, protože nad jeho textem se člověk musí zamyslet a lze rozvířit diskuze, která hovoří pro jeho úvahu i proti jeho úvaze. Pokud si jeho knihu chcete přečíst, pak si pospěšte, už moc výtisků nezbývá :).

*v současnosti existuje něco, co se nazývá Big Data Mining, z jehož výstupů lze predikovat chování lidí, výsledky udělování Oskarů apod.Je to prostě dobrá vědma.

**Herzán - Totalitní světovláda a jeho čipování mne nutí k úsměvu. Na co čipy, když člověku stačí mít kreditku a mobil? :)

***nezdá se Vám v poslední době, že se Evropani zbláznili a jejich selský rozum (hlavně u politiků) klesl na Kelvinovu nulu?