Aaron Demski-Bowden - The First Heretic

Horus nebyl první kdo propadl Chaosu...

Aaron Dembski-Bowden přichází s příběhem v němž čtenáři představí XVII Legii Astartů Word Bearers, v čele s primarchem Lorgarem, z pohledu jednoho jejího člena kapitána Argel Tala - v rodném jazyce Calthu posledního anděla - a ač se nezdá právě tento přepis jeho jména se pro něj stává jakýmsi záchranným stéblem v pomalu bující herezi, z niž však není úniku.

Primarch Lorgar vždy věřil v Císaře. Věřil v jeho božskost a naučil se uctívat jej nejen svou legii ale i světy, které v Great Crusade dobil. Jenže Císař nechce být uctíván a jeho varování je strašlivým ponížením pro celou legii Word Bearers, když ji nechává pokleknout před jeho vůlí v prachu zničených měst postavených na jeho počest. Primarch Lorgar začíná pochybovat o svém otci Císaři a jeho nejbližší spolupracovníci vrchní kaplan Erebus a první kapitán legie Kor Phaeron v něm probouzejí touhu najít pravé bohy, protože tento falešný zklamal.

Jenže tato touha musí být ukryta před očima Occuli Imperator - gardou císařských Custodů, jenž nyní mají dohlédnout na správnost počínání v Great Crusade. Pod rouškou horlivosti v získávání nových světů se tak odehrává tajný scénář najití pravých bohů. Great Crusade přivede XVII legii na planetu Cadia nad niž bdí Eye of Terror - obrovská nikdy nepřestávající Warpová bouře a právě na této planetě, v barbarských rituálech, démon Chaosu vede Argel Tala s jeho četou, na rozkaz Lorgara, do Eye of Terror, kde mají najít pravdu o prastarých bozích. Tato cesta však všechny přeživší poznamená strašlivým způsobem s jehož důsledky Argel Tal bojuje.

Posledním kontaktem se svým lidským já Argel Tal a jeho četa definitivně ztrácí na Isstvaanu V, kde jeho legie zradí své bratrské legie. Isstvaan V se tak proměňuje v další svět kde Astartes bojuje proti Astartovi. Lorgar si na poslední chvíli uvědomuje jakou udělal chybu, avšak démonický plán plný spiknutí, intrik a zrady Ereba a Kor Phaerona již nelze zastavit. Toto nebude osvícení jaké si Lorgar představoval, jen smrt, krev a Chaos.

Autor zpočátku vyprávěl příběh velmi pomalým tempem a tak prvních sto stránek je velmi velmi vleklých, avšak snaží se postavy mírně prokreslit. Po prvotní pomalosti se příběh rozjíždí slušným tempem (nová Great Crusade) a Aaron se dostává do mírně úzkých proto si pomáhá některými smrtelnými postavami (Blessed Lady Cyrene a "Historik-fotograf" Ishaq), které mi přišli tak nějak zbytečné, protože příběhu nepřinesli nic extra navíc. V čem si však smlsnul byl Chaos, démoni a Isstvaan V, kde velmi emotivně popsal zradu Word Bearers i s vnitřním zlomem hlavního hrdiny a přijetím jeho nové role. Další kousek Hereze, který stojí za to si přečíst.

4395177
567
4551