Mike Lee - Fallen Angels

Cover Fallen Angels

Kniha Fallen Angels o legii Dark Angels se snaží opravit reputaci šestého dílu Descent of Angels…podařilo se jí to?

K této knize jsem přistupoval velmi s despektem, po prvním zážitku s Dark Angels. Nicméně po dočtení mohu konstatovat, že jiný autor můj pohled na tuto legii poněkud vylepšil. Příběh je rozdělen do dvou rovin. Kdo si ještě pamatuje Zahariela a Nemiela, ten si jistě také pamatuje, že Zahariel se jako Brother-Librarian vrátil zpět na Caliban a Nemiel jako Astartes pokračoval v kampani s Primarchem Johnsonem. Právě tyto dvě postavy tvoří jádro příběhových rovin.

Zahariel na Calibanu cvičí nové aspiranty na Astarty, avšak zaběhnutý systém se začíná hroutit. Na Calibanu se objevují separatisté, kteří chtějí nezávislost na Impériu a nebojí se použít teroristické praktiky. Z ničeho nic jsou tak sestřelovány transporty a ničeny zásobovací linie. Avšak najednou se navíc odmlčí rafinerie, která stojí na místě, kde kdysi sídlili Knights of Lupus studující zde vyskytnuvší se podivné síly (v Descent of Angels je Johnson vyhladil…skoro :)). K podivnosti celé situace přispívá i Luther – druhý velitel legie a správce Calibanu, protože zastavuje transporty Astartů Primarchovy Johnsonovy. Zahariel přichází na stopu nebezpečí, které dosud číhalo skryté pod povrchem planety. Nelidská síla používající nemrtvé a odporná zmutovaná stvoření chce ovládnout celý svět. Je ještě možné jej zachránit?

Druhá linie se soustřeďuje na Nemiela a Primarcha Johnsona, který se dozvěděl o zradě svého bratra Hóra. Horus má spadeno na planetu Diamat, jenž leží blízko Isstvanu a je klíčem v zásobování tohoto sektoru. Bohužel Horus jedná bleskově a planetu obsazuje jeho imperiální vojsko, avšak brzy na to dorážejí Dark Angels, jejichž úkolem je získat planetu zpět. Po prvotních těžkých bojích se povede nepřítele zahnat, avšak jsou všichni ti, co zůstali na planetě věrni Císaři? Nemiel má tušení, že nikoli a když jej Johnson pověřuje úkolem infiltrovat tvrz Mechanika, zapochybuje o Primarchových záměrech, který něco tají před svými věrnými. Co se skrývá na Diamatu a podaří se jej ubránit před blížící se legií Sons of Horus?

Musím poblahopřát autorovy. Velmi dobře se mu povedlo zpracovat obě linie, tak že se mně nechtělo přestat číst. Na Calibanu se plíživě rozlézala zkaženost, který se postupně proměnil v totální celoplanetární chaos. Specialitou k tomu pak byly části odehrávající se v temných a tísnivých prostorách rafinerie, jako návdavek přidal ještě obdobné scény z Arcology – superstavby pro civilisty v níž rituál proměnil lidi v nemrtvé, aby v centru na postavy čekalo ještě něco horšího – záměry jednotlivých postav však byly naprosto odlišné :) Prostě jste krásně cítili tu plíživost. Oproti tomu na Diamatu jsem byl vržen do totální války plné destrukce, ničení, zrady a navíc protknuté vesmírnou bitvou i planetárním bombardováním okořeněné souboji mezi Astarty. Zapomeňte na filozofii a vypněte mozek (opravdu postavy jsou mírně průhlednější :)) tohle bude nekončící řežba.

4379908
1333
31371