František Kotleta - Fakt a Mega hustej nářez

Cover - fakt hustej nářez

Původně jsem chtěl přečíst pouze jednu knihu, ale nějak jsem automaticky sáhl po další…

Jo, jo Kotleta mi naservíroval Faktu hustej nářez v divokým stylu. Jan Bezzemek svou poslední akcí Kartany poněkud nakrknul a tak se musel uklidit do jižní ameriky, avšak nejen jeho pohlavní orgán, tak i myšlenky na odplatu hnusným slizákům z vesmíru nedají pokoj. Obyčejná záškodnická akce se tak trochu zvrtává, protože Jan poznává, že Kartani nelenili a svůj výzkum upírů aplikovali na lidské vojáky, kteří si hrdě říkají Legie Nesmrtelných. Proti Janovi nyní stojí nejen Kartani v bojových oblecích ale i vojsko skoro nesmrtelných lidí v čele s Fredem Channonem, synem Kateřiny, té mrchy, která zradila lidstvo.

Autor v tom všem střílení, umírání a opětovném oživování nevynechává místo na kdejaký vtípek a pořádnou porci sexu, ať již mezi upířími hrdiny (nevynechává ani lesbický mezi upírkami :)). Vrchol všeho divu je pak Diana a jeho parta transsexuálů, kteří se připletou do cesty hlavnímu hrdinovi a čtenář se pak nestačí divit co tato „děvčata“ dokáží (s pistolkami :)).

Tento díl utekl jako voda a těžko jej hodnotit, protože subjektivně se mi zdál trochu slabší, opakoval obdobné akce jako v jedničce v rozšířeném měřítku a měl za cíl vyplnit příběh před velký grandiózním finále v podobě následujícího dílu. Opět musím trochu přimhouřit oko, protože přeci jen „kvalitní“ „brakové“ literatury v podání českého autora nevidíme každý den.

Oblíbené postavy jsou zpět p*čo! Jak by řekl Judr. Uhřík sice trochu radioaktivní, a přeci jen přeživší. Ano, velké finále přichází a s ním i moře krve, kostí, či jiných tekutin stříkajících z těl Kartanů a Gockhu, další rasy emzáků. Jan se musel rozloučit se svou milovanou Petrou, v jejíž hlavě pramáti všech upírů Sangnot rozhodla, že se musí vrátit do své domoviny. Možná díky tomu a nudě germána Gerharda kývne Jan na bláznivou akci. Zabít samotného vůdce Kartanů na Zemi, který má mít plamenný projev na pražském hradě. Jako u všech Bezzemkových akcí se něco podělá a tak se s Gerhardem rozhodují alespoň unést vězněného emzáka Gockhu s nimiž Kartani bojují. Tentokrát se však Kartani rozzuří do běla a chtějí hlavu hlavního hrdiny.

V posledním díle se Kotleta hodně rozjel. Vynechal prakticky sex, s legračními vsuvkami poměrně dost šetřil a na první místo se vyhoupla čistokrevná akční řezničina nemající konce. Dokonce lehce zapracoval na psychologii postav, což jsem nečekal. Třetí kniha dovršuje válečné tažení upírského bratrstva krve za pomstou a vyrváním matičky Země ze spárů emzáků. Stává se s přehledem nejlepší knihou z celé série a zaslouží si čtenářovu pozornost, navíc konec dává naději, že příběh úplně nekončí a mohli bychom se někdy v budoucnosti setkat s nějakým pokračováním.

„Tak jo, sežeňte mi granáty a nějaký hulení. Tohle bude epický,"

JUDr. Tomáš Uhřík

4346459