хорошая игра! завоевать мир!
Takhle s odstupem recenzovat se mi velmi líbí, protože vlna zájmu obecenstva opadla, módní záležitost je pryč a tudíž je možno použít svůj vlastní mozek oproti skupinovému bečení oslavující -doplňte-. Výhodou je také fakt, že daná -doplňte- je buďto za solidní cenu nebo již, v případě programů/her, pořádně opatchovaná. Nemohu zapomenout také na příležitostné uživatele s málo časem, těm se takové pozdní recenzování může také hodit. Po tomto dlouhém a obšírném úvodu proč mi psaní článečků trvá zatraceně dlouho :), směle do alternativního světa Red Alertu, tentokráte v jeho třetím pokračování.
Westwood, budiž mu země lehká byl geniální v několika věcech - dobře definované akční RTS a hrané filmečky, které hráče provázely příběhem. EA tohle všechno samozřejmě okopírovala (to se musí, když to sype), osekala na dřeň (to se musí, když chce nejvíc vydělat) a zjednodušila pro dnešní hráče (po pravdě taky lenivím, ach kde jsou ty doby :/). Dnes je navíc in mít ve strategiích tři strany, proto se někdo rozhodl přihodit ke standardním Sovětům a Alianci i Císařství vycházejícího slunce. Prostě Japonsko. Copak o to vymyšlené je to hezky, ale pokud se ve 150 díle vašeho oblíbeného seriálu začne někdo cestovat časem, víte, že je něco špatně. V tomto případě si autoři vymysleli obdobný přístup, aby mohli tak nějak navázat na předchozí díl. Rusko prohrává s Aliancí a tak se Ruští vrchní velitelé rozhodnou pro cestu časem. Chtějí změnit rovnováhu sil zabitím samotného Einsteina. Tím se vytvoří naprosto nová časová linie s novými budovami, jednotkami, zbraněmi, stranou a dětskými barvičkami. Jo, jo RA byl vždycky trochu kýčovitý, ale dětinskost jakou mu dokázali v EA vdechnout, tomu fakticky chyběla :)
Obtížnost šla radikálně dolů, protože hráč hraje vždy se snaživým počítačovým spolubojovníkem, který vás občas dokáže dovést k šílenství. Nejkrásnějším případem byla mise za Japonsko v Kremlu. Usmrtit tu UI :). Za každou stranu můžete zahrát 9 misí, celkem tedy 18, doprovázených hranými filmečky. Ty jsou hezky zpracovány, občas se snaží být i vtipné (nedaří se), občas erotické (až na Tanyu se to daří :D) a závěr za Japonce je ve filmečkách fakticky už tragédie, protože se asi spěchalo. Autoři však zamachrovali v hudební složce, jež je až neuvěřitelně vyspělá na pouhou hru. Hned v menu se vám totiž při prvních tónech začnou zbíhat sliny na likvidaci kapitalismu :D.
I přes chyby přitroublého počítačového spoluhráče si nakonec užijete poměrně solidní akční zábavu, přičemž až odhalíte, které jednotky jsou ty pravé, budete používat jen je a přiblble se usmívat, při ničení nepřítele (kdo pamatuje Armadu 2 a spustu Borgských krychlí? :D). Není to sice ten legendární RA2+Yuri, ale jedná se o důstojného nástupce, který v zábavnosti překonává dokonce i C&C:TW a pokud přidáte datadisk Uprising, na nějž se chystám, pak máte o solidní zábavu na nějaký ten čas postaráno.
{jcomments on}