Starcraft 2 Wings of Liberty

Cover

Dámy a pánové. Zástupy Zerlingů a Protossů, vězte, že já dohrál Starcraft II…

Jistě nyní si mnoho pařanů poklepe na čelo, že nějaký Paul dohrál Stracraft II, když už recenze v super časopisech a kuloárech proběhly dávno. Jenže já tvrdím, že všechno chce svůj čas a hlavně se nepoddávat hlavnímu proudu, který člověka docela slušně po-reklamsku a výroky typu „Je to boží, super, masakr…“ totálně omámí a zbaví rozumu. Prosto jsem mimo jiné dostarcraftil až nyní.

Grafika CGI je hezká

Vysoký standard si zachovává i při hraní

A jaký, že je Starcraft II? Hodně dlouho jsem o něm přemýšlel. Po grafické stránce je naprosto skvělý. CGI animace jsou úchvatné, jakož i hudba, která má u Blizzardu nastavený standard hodně vysoko. Design misí je příjemný, avšak protože se jedná kampaň pouze za jednu rasu, tak v některých pokročilých se příběh stává trochu zmatečným a prázdným. Hold tak rozsáhlou kampaň s celkem 26 misemi a k tomu některé, kde jste měli možnost se rozhodnout, si můžete dát i za druhou stranu, jsem dlouho nezažil. Nu a právě v těch momentech, kdy se člověk začínal nudit, ač přes rozmanitost úkolů, jako znič vlaky, infiltruj komunikační centra, těž a utíkej před postupující vlnou supernovy, se autoři vytasili s vidinou budoucnosti, kde plníte několik misí za Protossy. Docela oživení :). Do čeho si musím rýpnout, jsou postavy, protože i přes různé kamuflování poznáte zrádce a záporáky hned na první pohled, to mi docela vadilo a jen se čekal, kdy se to projeví. Závěrečná animačka je sice krásná, řekl bych až dech beroucí, jen škoda, že se kamera držela zad a pouze hlavy Kerrigenové :p jenže mise před tím jsou tak nějak už bezduché. Autoři se sice snažili o nějaké to gradování, ale v mém případě jim to nějak nevyšlo a poslední mise mi přišla naprosto pod jejich úroveň. Patetické volání Kerrigenové „zničím Vás bla bla bla“ přičemž její psyonické schopnosti zlikvidovali pár jednotek, než byla zabita a tak to šlo znova od začátku, protože se opět zrodila. A tak nějak jsem vůbec nečekal, když naskočila animačka, že to je vlastně konec :/

Aby hra nenudila bylo pro spestření a doplnění příběhu vloženo několik misí za Protosse

Nicméně i přes chyby, kterým se dnes nevyvaruje nikdo, patří Starcraft II k nejlepším současným strategiím (asi protože se Blizzard se vším tak dlouho piplá, dokud to nevypiplá ;) a ani mne nenapadá nějaká konkurence, protože i C&C4 nedopadlo, v rukou EA, zrovna nejlépe. Doufám jen, že se v kapitole Heart of Swarm autoři trošičku polepší a přijdou s ještě lepším příběhem a napínavějšími misemi :)

Hodnocení

4370736
1070