Eureka 7

Cover

Konečně jsem dokoukal nejdelší anime, na které jsem se odvážil…

Renton je obyčejný chlapec, jehož dědeček je automechanik a samozřejmě se snaží svého vnuka něco naučit. Avšak Renton ve svých 14 letech chce jít svou cestou – být mistrem v serfování na vzdušných vlnách (něco jako skateboarding :). Dědečkovi se to moc nelíbí, ale co puberťákem nadělá? A tak život ve městečku plyne v poklidu dál, až do osudného dne, kdy Renton spatří bojující mechy a jeden z nich mu zničí jeho bydliště. Zprvu je konsternován soubojem, později tím, že nemá kde přebývat a nakonec pilotem mecha. Pilotem je totiž dívka jménem Eureka, která je zprvu pro Rentona snem, aby se později stala impulzem pro jeho výpravu za dobrodružstvím, poznáním…

Ahoj Rentone, já jsem Eureka

Eureka naživo

Z počátku 50dílné série se příběh posunuje velmi pozvolna a vzniká hodně hluchých míst, které vyplňují lehké vrty do psychologie a pak pokoukání na Eureku a Talho :p. V pozdějších fázích se postupně dozvídám jak funguje svět na kterém lidstvo či to, co z něj zbylo, funguje. Mnoho překvapivých momentů a rozuzlení si však autoři ponechali do posledních dílů, přičemž dva díly posazené mezi ty poslední, byly poměrně nezábavné (uměle natahované) i přes notné psychologické profilování hlavních postav Rentona a Eureky prostě Fillery :/.

Holland, Talho a Eureka

Animace série byla velice dobrá, sice barevnější než obvykle, ale jakmile se člověk zvykl nepřišlo mu to již divné. Mechové docela povedení až na občas hodně rychlé a zmatené vzdušné souboje kde člověk netušíl, co je co nemám zvláštních výtek. Na některých sekundárních postavách se s animací šetřilo, ale u hlavních si kreslíři dali přeci jen trochu záležet a nešetřili každou řasou.

Nirvash

Jak bývá zvykem u Bandai visual, je animace doprovázena výborným soundtrackem, který vytváří skvělou atmosféru v kritických momentech a vtipně dokresluje některé komické scény. Série se tak v některých scénách tváří naprosto monumentálně epicky :). Člověk pak měl tendence fandit postavám, držet palce, aby jim jejich plán vyšel a samozřejmě brečet společně s Eurekou :p.

Vzdušné souboje

Co na tom, že série má 50 dílů a pár fillerů k dobru? Nač si lámat hlavu s tajuplným mimozemským životem, který bojuje s lidmi pasivně a jehož vědomí, když se probudí, zničí samotný vesmír? Prostě a jasně, zahoďte nepodstatné věci. Eureku musíte vidět, protože: a)Eureka b)Hudba c)Eureka se třemi pěknými účesy :)

Hodnocení

4381718
1808