František Kotleta - Poločas Rozpadu

Pločas rozpadu

Vítejte ve státě Brno… !

Dlouho očekáváný druhý díl knihy Spad, Poločas Rozpadu od Františka Kotlety je na trhu od července, avšak já se dokopal k napsání kratičkého textu až nyní, ačkoliv jsem knihu třímal ještě teplou z tiskárny :). Za zdržení může několik faktorů – práce, práce, má drahá polovička, čtení, poslech, koukání s drahou polovičkou, práce, práce, krátká dovča s drahou polovičkou na Šumavě a lenost :).

Nicméně jo, je to tady! Zničený svět po atomové válce podruhé a lépe v podání Františka Kotlety. Příběh nám trochu poskočil do doby, kdy nám hlavní hrdina plukovních Michálek udělal pořádek v Brně a od té doby je klid. Tedy až do chvíle, kdy se objeví nájezdníci, kteří si neberou servítky.

Jenže tito nájezdníci nejsou jen ledajací pošukové, kteří Vás zabijí a případně snědí k večeři. Tihle navíc patří k sektě, jež se rozhodla, že sice starý svět zmizel, ale nezmizel dokonale. Franta asi čmuchal můj oblíbenější druhý díl Planety Opic – Do nitra Planety Opic, kde se uctívá atomovka, která má odpařit i ten zbytek. Jak roztomilé. Avšak ne pro naše hlavní hrdiny v čele plukovníkem, který věří v nový začátek. Musí se proto vydat do srdce nepřítele a zastavit poslední úder na matičku Zemi.

Kniha je poměrně vynalézavá a jak jsem psal již výše, autor se inspiroval poměrně provařenými pop kulturními věcmi – vliv planety opic, šíleného maxe i amazonek se na tomto dílku podepsal. Avšak podepsal se velmi dobře! Tak jak byl Spad plochý, tak Poločas rozpadu zapracoval na temné atmosféře, přičemž některé akční scény mi navíc připadaly jak z Vietnamu, obzvláště pokud je prováděla nahatá Japonka Nacumi :). Nicméně se jedná o velmi dobrý svižný akční cestopis po atomovkami zničené východní Evropě, doporučuji feministkám :), který se již brzy dočká svého třetího pokračování.

P.s.: Mám psát o Frantovi Kotletů nebo raději mám uvádět Leoše Kýšu? Já to tušil od počátku, protože styl byl dosti podobný jeho dvěma prvotinám, ke kterým by se měl rozhodně vrátit! :)

4345407
2515