UKK - Samotný strach, část II

ukk

Svět se řítí do temnoty a hrdinové jej musejí zachránit…

Odina asi všichni znají, ale že měl bráchu Hada, to se mu podařilo hezky zatajit. Ale jak to tak bývá, lež vyplouvá na povrch ve chvíli, kdy je již poměrně pozdě. V tomto případě ve chvíli, kdy je Had na dobré cestě zničit Zemi. Samozřejmě samotnému se mu do toho přeci jen nechce, protože je bůh, a proto povolává Vyvolené, kteří za pomocí dopadnuvších kladiv do různých části Země proměňují v nezastavitelné zdroje zkázy.

Samozřejmě Had by chrněl dodnes kdesi na mořském dně, kdyby ovšem nebylo Sin, Redskullovi dcery, která jej osvobodila a on se jí odvděčil jedním kladivem a proměnou ve Skadi. Teď, když je zlo vypuštěno musí se hrdinové postarat o bezpečí Země. A nebudou to mít jednoduché, protože Odin chce raději zničit celou Zemi, jen aby se nenaplnilo dávné proroctví.

Příběh je poměrně přímočarý, i když pár překvapení v komiksu najdete. Svazek vyšel jako dvojdílný. Bohužel jsem se dostal k druhé části, která je však velmi dobře nakreslena a nastíněn děj předchozí, takže i přes několik chybějících detailů lze číst samostatně. Knize dominuje Kapitán Amerika, který se snaží vést protiútok, ale proti bohu a jeho přisluhovačům to jde velmi ztěžka. Autoři však rozvádí další mini-příběhové linky, které zběsilou akci trochu brzdí a dávají lidštější pohled na hrdiny.

Četba byla fajn, ale na konci mě překvapilo tolik epilogů a zvláštní příběhový konstrukt. Když porovnám s přečteným Thanosem, přijde mi, že Marvel Dělá svou práci dobře, ale šablonovitě (jako ve filmech). Prostě přijde nebezpečí, postavy si pískají, že je to v pohodě, ale přepočítají se a musí na poslední chvíli hasit ten požár. Nu a celé je to korunováno zamyšlením nad následky. Uvidíme, co si zas náhodně z UKK v trafice koupím :).

4345513
36
31816