Shin seiki Evangelion

Konec lidstva přichází, bůh dlí ve svém nebi a nehodlá nic dělat…

Na tuto sérii se nedá připravit žádným známým způsobem. Vtrhne do Vašich životů a totálně je obrátí na ruby. Po cca 8 letech jsem opět rozjel konec světa v podání Gainaxu potažmo v podání Anno Hideakiho. V roce 2015, po druhém úderu, Andělé začali terorizovat svět. Zdecimované lidstvo mají zachránit Evy – mechové, které však mohou pilotovat pouze někteří jedinci. Děti, jež se narodily devět měsíců po prvním úderu. Jediné ty jsou schopny synchronizace s těmito mechy. Mezi vyvolené patří také Ikari Shinji, syn Ikari Gendoua. Ikari Gendou je však velitelem celého toho spektáklu a se svým synem má vztah na bázi udělej práci nebo jsi mi k ničemu. To samozřejmě náctiletému Shinjimu hledající svůj životní cíl na klidu nepřidává. Jeho oporou se mu alespoň stává Katsuragi Misato jejíž „nespoutaná“ povaha a zájem o jeho problémy Shinjimu dává alespoň nějakou naději, že k něčemu přeci jen bude. Jenže krátkodobé idylky vystřídají první konflikty s Anděly.

eva

Hlavní hrdina však nestojí proti těmto záhadným monstrům v poli sám. Na pomoc mu nejprve přichází málomluvná a tajuplná Rei Ayanami, v pozdější fázi pak arogantní a narcistická Souryuu Asuka Langley.

eva

Kdyby se však na poli pouze bojovalo, to je jen zástěrkou pro mnohem větší příběhovou i psychologickou komplexnost. Epické souboje mechů doplněné o úžasný hudební doprovod i animaci se tak střídají s krátkodobými veselými vsuvkami, avšak po většinu série se budete propadat do temnoty, deprese, roztříštěnosti duše jednotlivých protagonistů. Naučíte se s jednotlivými postavami ty ostatní nenávidět, milovat, poznáte krásu života i panický strach ze smrti. Série dokonale pokroutí Váš pohled na vnímání lidí, lidstva a možná Vaši mysl i tak trochu znásilní. Samozřejmě si musíte dávat sakra pozor, protože Asiaté, obzvláště pak Japonci mají tendence přehánět to s ventilovanými emocemi, které se potom vpíjejí do diváka. Tato série by se pak dala uvést jako exemplární příklad tohoto stylu.

eva

A právě díky svému stylu i hloubce právoplatně patří k tomu nejlepšímu, co se na Anime scéně kdy objevilo. Nepamatuji si dílo takového rozsahu, který se dotýká všech zásadních myšlenek, které si lidstvo pokládá. I přes náročnost na diváka jednoznačně doporučuji shlédnout… pro jistotu i vícekrát. Nyní navc v HD vyčištěné verzi s prostorovým zvukem :)

4346732
1255
33035